08 november 2013

Fas 2 del 1 minska distraherbarheten

Nu jävla i min låda , nu för första gången sätts mitt tålamod på prov och hittills den tråkigaste omgången . 

Lisa , vår kursledare bad oss att vi nu skulle stapla upp siffrorna 1-3 . Vi fick nu 3 uppgifter att välja på . På 1 skulle vi skriva de som va tråkigast av dessa. 2:an de som vad mycket tråkigt och på 3:an de som var mest tråkigast. När vi skrivit upp vår lista fick vi göra den uppgiften som stod på 3:an. 
Nu skulle vi ta fram vora mobiler och ta fram timen. Uppgiften var nu att göra uppgiften , som i mitt fall att läsa text. När mina tankar försvinner på något annat än texten ska jag stoppa timren. Nästa gång , tex dagen efter läser jag texten igen och ska försöka toppa min förra tid. Genom att då göra saker som man tycker är tråkigt kan man öva upp sin uppmärksamhetsspann. 




Men de är oxå viktig att tänka på att alla är vi nybörjare och kan inte springa maraton på en gång utan man ta ett litet steg i taget för att göra förändringar och för att behålla sin motivation .

Så gott folk, ut och ha lite tråkigt med er, jag plågade mig själv med att sitta och titta på fotboll i 6 minute här om dagen . Usch de surrade som ett getingbo när jag gav upp. 

Vi fick oxå tipset att om man har svårt att sova på natten och man kommer på massor med saker man behöver göra så ska man skriva upp dem, men man får inte lösa dem utan de får man göra dagen efter.

Och om de är något som pockar på dig när du behöver vara skärpt ska du bara skriva upp de på ett papperoch avlösa de från hjärna för att återgå till de du behöver vara skärpt på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life is sweet, tack för din kommentar !!