28 oktober 2013

Mellanlänk

För några veckor sen råkade jag av en slump trilla in på en sida där det handlade om gluten och fibromyalgi. Jag började att läsa och längre ner i texten skrev personen om att personer med NPF kan oxå vara intoleranta mot gluten, laktos osv. Så jag bestämde mig för att gå ner till bibbland dagen efter och låna hem böcker om glutefri kost . Där i hyllan hittade jag även en bok som handlade om magbesvär. Började bläddra och där stod de massor med matnyttigt, bla att om testerna inte visar något på intolerant kunde man testa i 4v utan gluten. Så jag bestämde mig att testa det för att kolla om mina eksem blev bättre. Efter bara 2 1/2v blev eksemen bättre. Jag fick tips om att jag skulle börja äta mer renare mat, som tex raw food, eko-produkter osv. Dels för att detta är kroppens sätt att reagera på all skit som vi få i oss och sen kan det vara min kropps sätt att reagera på kemikalier.

Jag vet inte om det finns någon forskning kring detta , men ju mer jag stöter på folk med ADHD, AS har jag lagt märke till att " vi" är mer känsliga rent allmänt. Tex vi är mer känsligare för viss typ av mat, väderförändringar, energier, allergier , fullmånen ect

Jag tycker att detta är så otroligt intressant, det är nästan som vi är ett steg närmare djuren. Vad jag menar är att djur sägs ha en förmåga att känna på sig om det är jordbävning eller annan kaos i luften/naturen. Som om "vi " är en mellanlänk mellan naturen och människa. Men det är oxå bara min egna filosofi och tankar om det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life is sweet, tack för din kommentar !!