26 juni 2013

Mot toppen

- mamma? De var roligt att vara sist på dagis igår säger en trött E imorse och gnugga sig i ögonen. 
- Är de roligt att L har börjat o jobba på erat dagis? 
- mm hon är så söt ! 



Igår fick vi hem en lite mer gladare dotter än vanligt. En tjej som heter Lisa har hoppat in som extra vik på dagiset. De första hon hade gjort när E träffat Lisa föra veckan var att slänga sig i armarna på henne och gett henne en kram. 

L har tidigare varit på förskolan och jobbat, plus att vi har vänner gemensamma vänner ihop. Kanske är de därför E känner sig lite mer "hemma" med L för att vi tillhör samma typ av krets. 

Jag skiter faktiskt i om en förskollärare eller skolpersonal skulle vara piercad eller ha kroppen full av tattueringar eller vara homo eller har diagnoser eller vad nu de kan vara. Personen ifrågan är ju där för att få mitt barn att må bra och känna sig tryck och få ut något av sin dag. 

De är år 2013, och vi kan fortfarande inte ( i Sverige )säga öppet att vi har som har diagnoser , berättade öppet för att våra människor runt om oss , för att de inte fått tillräckligt med kunskapen av vad det är.  

Synd tycker jag. Men jag skäms inte över vem jag är och vad det har gjort mig till den jag är. Jag vet att även att en dag kommer jag oxå nå toppen pga den starka viljan jag har inom mig. De jag först behövde är redskapen för att ta mig upp. 

3 kommentarer:

  1. Skönt att hon känner sej trygg lilla E..menar du att dagis har synpunkter på hur personalen ser ut mm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä inte all! Inte personalen men jag TROR att de skulle finnas föräldrar som skulle motsäga sig i så fall. Så här är de att L ställde fråga för ett tag sen om hur man som förälder skulle ställa sig om man någon av personalen skulle haft en tattuering på underarmen

      Radera
  2. Finns definitivt föräldrar som har åsikter om hur personalen går klädda. Har arbetat på förskola innan. Vilka åsikter vi fick ibland alltså! Kram

    SvaraRadera

Life is sweet, tack för din kommentar !!