13 augusti 2013

De explodera snart!

Inuti ett äggskal sitter något, skalet börja bli för litet efter ett tag. Hur mycket man än försöker tycka på skalet så vill det inte sprickor . De känns som det snart är på väg att explodera om inte någon på andra sidan hjälper till att spräcka skalet. Den fyller på med känslor som trycker, som få dig att må illa , svettas,
svimfärdig, något pressad. Känslan gör dig otrevlig som en sur gubbe och du vet inte vilket av dina ben du ska stå på eller väg du ska ta.  Du vet inte hur du ska göra för att lätta trycket och hjälpa till med att spräcka skallet på ägget.

Just nu känner jag det så , det som vill komma ut ur mig är de kreativa , jag behöver det för att inte sjunka så djupt att jag hamnar i en ny depression. Det vill komma ut och bli något, få valuta för den konst den skapar. Jag vet bara inte hur jag ska göra för att hjälpa denna kreativa själ till att komma ut och sedan stå stadigt på vägen. Jag vet ju inte ens hur det är att ha utställning. jag vet inte vad jag börja, eller hur jag ska visa upp det eller vad jag ska visa upp?! Jag bli tokig på detta , för jag sliter snart i mitt hår av trötthet och för kraftig känsla av ångest.

Om någon bara kunde visa mig vägen hur jag ska göra så kanske jag reder ut resten av vägen. För jag ser inte hur jag ska göra för att nå dit.  HJÄÄÄLLLPPP!

1 kommentar:

Life is sweet, tack för din kommentar !!