02 juli 2013

Flytta till skogs?

Läste någonstans i en artikel om hur en del människor överdriver sin lycka på fb, men det skriver aldrig ut när dem har en dålig dag, är det nu jag ska bryta trenden, igen?

Just nu är det så där att jag vill ta med mitt täcke, ta de till skogs och gömma mig under en stubbe och komma fram en annan dag. Är det ok?  Skriver inte för att gnälla, för det är inte gnäll. Det är så här jag känner mig just nu och jag vet inte egentligen vad det är med mig. Känner mig så tung och ledsen att jag orkar inte bry mig om något. Fick jag skulle jag kunna ligga i soffan hela dagen och glo på en där fläcken i tacket och rulla tummarna. Men håller humöret upp nu för dotterns skull. Annars känns allt som piss skit och senapsgas.

Jag vet att det kommer gå över, men jag vet inte när. Jag vill vakna redan i morgon och känna den där tacksamheten i bröstet och kärleken för sommaren, för livet och kliva upp med ett leende. Men jag vet att detta är inte sista gången jag kommer må så här heller, inte verken i år eller inom ett par veckor.

Saker och ting blir inte heller bättre när jag  "uppfattar" att min omgivning är korta emot mig. Det jag egentligen behöver just nu är massor av kramar

// ♥ Blomman 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Life is sweet, tack för din kommentar !!